زمستان ۱۳۹۸

زمستان ۱۳۹۸: نمایشگاه خط و چوب

نمایشگاه انفرادی آثار خط و چوب ، با موضوع تصویرگری شعر پارسی روز جمعه بیست و هفتم دی ماه ۱۳۹۸  در گالری نگر واقع در ضلع جنوبی پارک قیطریه برگزار گردید. در این نمایشگاه ۵۴ اثر با موضوع تصویرگری شعر پارسی با مضامین مختلف از اشعار مولانا، سعدی، حافظ و خیام ارایه شد که تا تاریخ سوم بهمن ماه ۱۳۹۸ ادامه داشت.

در این نمایشگاه کلیه آثار با چوب نوشته ها ارایه گردید. در هر اثر متناسب با جان شعر و برداشت خطاط از رنگ، جنس و چوب های متفاوتی استفاده شده است که شامل ورق های برنج و طلا، چوب های نارنج گردو راش سنجد و .. ، ورق های جیر و … می باشند.

در آثار با توجه به موضوع و جان شعر تنوع نگارشی خطاط به شکلی بارز به چشم می خورد. این تنوع نگارشی در نمایشگاه به گونه ای بیان شده که در آثار رسم الخط نستعلیق، شکسته نستعلیق، معلی و شیوه نگارش خود خطاط به چشم می خورد. در کنار تنوع رسم الخط از جاذبه های بصری دیگر این نمایشگاه می توان به تنوع رنگ و طرح در آثار مختلف اشاره کرد. بارز ترین نکته قاب های چوبی دست ساز بود که با حفظ طبیعت چوب در گارها و متناسب با موضوع تابلو ارایه شده بود. تنوع خط، طرح، رنگ و ابعاد  از نکات مثبت و زیبا در این نمایشگاه بود که در ادامه گوشه ای از عکس های نمایشگاه را به نظاره مینشینیم.

حضور استاد فرامرز شاکری و زهرا تجویدی
حضور شهردار تهران، دکترحناچی

در ادامه مشخصات کارهای ارایه شده در نمایشگاه با جزییات و مشخصات طرح به تفکیک جانمایی در نمایشگاه قابل مشاهده می باشد. کارها به تفکیک محل نصب به صورت مجازی در ادامه قابل رویت می باشند.

behzad ganjvar